Cum stimulăm lactația?

Din ce în ce mai multe mămici sunt preocupate de scăderea laptelui, iar stimularea lactației a devenit o problemă comună. Stresul, reînceperea serviciului sau chiar creșterea bruscă în greutate a bebelușului pot duce la un nivel mai scăzut de lapte. Printre metodele care le ajută pe mame să-și stimuleze lactația se numără: folosirea unei pompe pentru sâni, o dietă echilibrată sau chiar prin câteva momente de relaxare.
 
Din fericire, există și anumite alimente care te pot ajuta să-i oferi micuțului tău cantitatea suficientă de lăptic sănătos și plin de nutrienți care-l ajută să se dezvolte armonios. Feniculul stimulează lactația și estrogenul, crescând libidoul și ameliorând simptomele sindromului premenstrual și ale menopauzei.

De asemenea, un alt aliment care stimulează lactația este chimenul, cu ajutorul acestuia se îmbunătățește calitatea și cantitatea laptelui matern. Consumă infuzii din aceste plante de trei ori pe zi și vei vedea o îmbunătățire.

Dacă îți plac fructele, este indicat să consumi banane sau caise. Cele din urmă sunt bogate în vitamina A, C, potasiu și calciu, iar celelalte conțin acid folic, o substanță importantă și în timpul sarcinii, pentru că previne formarea malformațiilor congenitale.  Fulgii de ovăz ajută la producerea oxitocinei, un hormon esențial în lactație. Morcovul a fost folosit încă din cele mai vechi timpuri ca plantă medicinală, fiind vitaminizant, tonifiant, analgezic, antiseptic și calmant.

Acesta este bogat în vitamina A, beta-caroten și fitoestrogeni, putând astfel să mențină sănătatea sânilor și să îmbunătățească producția de lapte.
 
Tot ce mănânci trece prin lapte și ajunge la copilașul tău. O dietă cu multe grăsimi poate să afecteaze calitatea și cantitatea de lapte. Alimentația diversificată și echilibrată îi asigură micuțului toți nutrienții necesari. Hidratează-te foarte bine în timp ce alăptezi, astfel poți să îmbunătățești calitatea laptelui și să-ți păstrezi energia. Nu consuma cofeină și alcool!