Alimentația corectă în timpul sarcinii


Alimentația în timpul sarcinii este foarte importantă, pentru că dezvoltarea fătului și buna desfășurare a sarcinii depind de ea. În această perioadă, necesitățile nutriționale sunt mult mai mari, iar viitoarea mămică trebuie să fie foarte atentă la cantitatea și calitatea alimentelor pe care le consumă.
 
O alimentație corectă contribuie la sănătatea ta, dar în același timp, îi furnizează fătului toți nutrienții necesari pentru o bună creștere și dezvoltare. Trebuie să găsești un echilibru, nu este bine dacă nu te hrănești suficient, dar nici dacă decizi să consumi mai mult decât este nevoie. De asemenea, nu este recomandat să ții diete în timpul sarcinii, un surplus de 8-12 kilograme este normal. Dacă ai pofte, le poți satisface cu o anumită limită și fără să excluzi alte alimente sănătoase.

Cea mai ușoară metodă prin care te asiguri că ai o dietă echilibrată este să mănânci cât mai variat și să încluzi în meniul zilnic alimente din cele patru grupe de bază. Primul conține: cartofi, pâine, orez, fulgi de cereale, grâu, paste făinoase, mei, porumb și ovăz. Acesta furnizează proteine, fibre, energie, vitamine și săruri minerale.

Al doilea grup conține: lapte, brânză, iaurt și unt, cu un aport foarte mare de calciu, proteine, vitamina A, zinc, iod și magneziu. Al treilea este reprezentat de carne, pește, ouă, nuci și fasole, furnizând vitaminele A și B, proteine, fibre, fier și zinc. Ultimul grup se referă la fructe și legume, proaspete, congelate sau deshidratate și îi oferă organismului vitamina A și C, acid folic, potasiu, fier și fibre.
 
În afară de alimentele de bază, puteți să consumați și cantități foarte mici de dulciuri. Acestea sunt sărace în elemente nutritive și duc la apariția cariilor dentare sau creșterea în greutate.

Nevoile alimentare diferă în funcție de etapa sarcinii și se recomandă o alimentație echilibrată în toată această perioadă, dar cu o atenție sporită în primele patru luni, pentru că atunci organismul mamei acumulează o rezervă mare de proteine și energie.

Consumul de apă este și el important, precum și evitarea alcoolului și a cofeinei. La recomandarea medicului, viitoarea mămică poate să ia anumite suplimente prescrise. Nu este indicat să iei medicamente de orice fel, fără o consultare prealabilă.