Cum întărim sistemul imunitar al copilului?

Încă de la naştere, sistemul imunitar al copilului reprezintă pentru părinţi o nelinişte continuă.
Fie că sunt la grădiniţă sau la şcoală, la iarbă verde sau cu mâinile în nisip, curiozitatea micuţilor este  la cote maxime, iar acest lucru face ca expunerea către bacterii  şi microbi să fie mult mai rapidă.

Medicii afirmă faptul că 6-8 răceli, viroze, infecţii pe an sunt normale şi reprezintă o „luptă ” benefică pe care fiecare o duce cu bacteriile, virusurile, ce ajută la maturizarea organismului.
Părinţii au un rol esenţial în alimentaţia copilului şi educarea lor în ceea ce priveşte regulile de igienă esenţiale (să se ferească de strănutul altor persoane, metoda corectă de a-şi curăța mâinile  şi spălatul regulat, în special după contactul cu animalele, înainte şi după masă,dar şi după folosirea toaletei).  

Vă prezentăm în continuare câteva idei prin care puteţi îmbunătăţi imunitatea copilului şi cum să menţineţi la distanţă virozele sau alte afecţiuni respiratorii:
O alimentaţie bogată în fructe şi legume oferă celui mic vitamine şi antioxidanţi, acestea fiind foarte importante în creşterea imunităţii. Afinele, portocalele, roşiile, caisele, căpşunile, preparatele pe bază de usturoi şi ceapă, toate acestea conţin nutrienţi esenţiali. Dacă copilul refuză consumul fructelor şi legumelor, recomandăm prezentarea lor într-o manieră atrăgătoare şi amuzantă (cum ar fi smoothie-urile sau piureurile).  
Alăptarea reprezintă un start bun deoarece laptele matern asigură protecţia bebeluşului împotriva bolilor. Pediatrii recomandă alăptarea copilului timp de 1 an, dar dacă acest lucru nu este posibil, măcar în primele 2-3 luni de viaţă.
 

Asiguraţi-vă că cel mic are parte de un somn de calitate. Bebeluşii au nevoie de 18 ore de somn pe zi, copiii mici trebuie să doarmă aproximativ 12-13 ore, iar preşcolarii 10 ore pe zi. Pentru o calitate bună a somnului, îndepărtaţi dispozitivele electronice şi menţineţi  camera întunecată şi bine aerisită. Odihna ajută foarte mult în dezvoltarea şi creşterea micuţului, având un efect pozitiv asupra capacității naturale de autoapărare a organismului.

Mişcarea în aer liber. Obişnuieşte-l încă de mic să facă sport deoarece o viaţă activă este modalitatea ideală de a-l ţine cât mai departe de îmbolnăviri. Mergeţi cu bicicleta, cu rolele, plimbaţi-vă în parc, jucaţi volei sau baschet sau orice alte activităţi care vă fac plăcere. Pe lângă efectele pozitive ale sportului, atunci când vă petreceţi timpul afară, vitamina D se sintetizează cu ajutorul razelor solare, ajutând la creşterea imunităţii şi la menţinerea sănătăţii sistemului osos.

Sistemul imunitar este întărit şi de sentimentele pozitive, de fericire şi mulţumire, aşadar dragostea din sânul familiei ocupă un rol extrem de important în acest sens.

Pentru calitatea somnului, intraţi pe site-ul nostru şi achiziţionaţi pijamale de vară copii. Aceste hăinuţe sunt lejere şi lasă pielea copilului să respire.

Asigură-te că prichindelul tău se simte confortabil atunci când petrece timp acasă sau în parc. Recomandăm pantaloni de trening subţiri pentru copii, confecţionaţi 100% din bumbac pentru ca joacă puiului tău să nu fie întreruptă în niciun moment!